Jak szybko zasnąć ? Sposoby na sen.

Próbując zasnąć najważniejsze abyś odwrócił swoją uwagę od tego problemu. Jeśli usilnie będziesz się skupiał na tym jak szybko zasnąć, ponieważ jutro wcześnie wstajesz a czeka cię ciężki dzień,  to może tylko niepotrzebnie cię zestresować. Postaraj się nie myśleć o tym że musisz za wszelką cenę zasnąć, stworzenie takiej presji w niczym nie pomoże. Warto na początku po prostu zrelaksować się i zająć myśli czymś innym.  Poniżej zamieszczę kilka sprawdzonych sposobów co zrobić w takiej sytuacji.

Posłuchaj Muzyki

Zamknij oczy i wsłuchaj się w melodię, rytm i słowa. Najlepsza muzyka do spania powinna być wolna i nie zbyt głośna. Muzyka świetnie angażuje mózg pozwalając się odciąć od stresujących myśli przy jednoczesnym wyłączeniu zmysłu wzroku. Wsłuchiwanie się w  nagrania powolnych spokojnych dźwięków pozwoli Ci rozproszyć myśli i odejść płynnie w stan snu. Polecam słuchać muzyki klasycznej lub odgłosów natury np. lasu, szumu fal, odgłosów deszczu. Takie nagrania możesz łatwo odnaleźć na YouTube wpisuj frazy, Muzyka relaksacyjna, odgłosy natury itp.

-Poczytaj książkę lub posłuchaj e-booka

Książka jest kolejnym doskonałym medium pozwalającym się odprężyć i oderwać swoje myśli od codzienności. Gdy nie możesz spać po prostu połóż się w wygodnej pozycji i zacznij czytać. Po pewnym czasie książka zmęczy Twoje oczy i umysł co spowoduje senność. Sam dobrze pamiętam czasy akademickie gdy czytając książki przed snem zasypiałem po około 10 minutach.

-Wyjdź z łóżka

Jeśli zbyt długo przebywasz w łóżku, oglądasz telewizje, przeglądasz portale społecznościowe itd. to twój umysł przestaje kojarzyć kładzenie się do łóżka ze spaniem. Jeśli chcesz zasnąć warto paradoksalnie po prostu wyjść z łóżka i zająć się czymś innym. Gdy poczujesz senność wróć do swojej sypialni i od razu spróbuj zasnąć. Takie zachowanie na nowo wyrobi podświadome skojarzenie łóżka ze spaniem.

-Wizualizuj przyjemne obrazy lub sytuację

Pamiętasz sposób na liczenie owiec ? Jest to stereotypowa technika o małej sile ale możesz ją przeobrazić w cokolwiek innego. Połóż się i zacznij budować swój własny świat. Przykładowo wyobraź sobie że jesteś na łące, po horyzont widzisz trawę pełną kwiatów. Skup się na wyobrażaniu bodźców od wszystkich zmysłów których w rzeczywistości byś doświadczał. Czujesz promienie słońca na Twarzy ? Jego Ciepło ? Wyobraź sobie zapach kwiatów, dotyk trawy pod stopami itd. To wszystko powinno Cię odprężyć i rozproszyć, pozwalając przejść w stan snu.

– Skup się na oddechu

Podczas zasypiania zacznij kontrolować swój oddech. Weź kilka głębokich  wdechów po każdym wypuść całkowicie powietrze. Następnie zacznij oddychać naturalnie, kierując całkowicie swoją uwagę na tym jak wdychasz i wypuszczasz powietrze. Odganiaj od siebie wszelkie inne myśli, skup się tylko na swoim oddechu. Możesz lekko pod powiekami unieść gałki oczne ku górze oraz położyć język na podniebieniu. Pamiętaj aby wdychać powietrze nosem a wypuszczać ustami.

 

About the author

Nocny-Marek

View all posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *