Co jeść aby lepiej sypiać ?

Co jeść aby lepiej sypiać ? Twoja dieta nie jest bez znaczenia dla Twojego snu. Odpowiednio dobrana dieta pomoże Ci polepszyć jakość snu i ułatwi zasypianie. Jeśli masz problemy z zasypianiem lub Twój sen jest płytki oraz przerywany zanim sięgniesz po dostępne środki nasenne w aptece możesz skorzystać z naturalnych składników wspomagających sen.

  • Miód

Pomimo tego ze miód jest słodki a takiej żywności powinieneś unikać tuż przed snem to łyżeczka lub dwie możne okazać się bardzo pomocna. Od wieków miód jest znany z właściwości uspokajających. Glukoza zawarta miodzie obniża poziom oreksyny. Odpowiada ona w naszym organizmie za stan czuwania oraz gotowości. Spożywany regularnie miód korzystnie wpływa też na Twój układ nerwowy, dzięki czemu będziesz spokojniejszy.

  • Mleko

Choć zdania wśród naukowców są podzielone co do bezpośredniego wpływu mleka na zasypianie to na pewno psychiczne podłoże jest równie istotne. Szklanka ciepłego mleka uspokoi Cię.  Mleko zawsze dobrze się nam kojarzy. Być możne podświadomie pamiętamy czasy wczesnego dzieciństwa gdy po butelce mleka usypialiśmy pod opieka matki.

  • Zioła

Zbawienny wpływ na nasz sen mogą okazać się zioła. Zioła takie jak melisa, kozłek lekarski (waleriana) rumianek, owoc głogu, lawenda, szyszki chmielu. Te naturalne składniki znane są z działania uspokajającego, wyciszającego oraz redukują poziom stresu. Możesz je przyjmować w rożnych formach na przykład herbaty, naparu, olejków. Pamiętaj jednak stosuj je z umiarem. Są to naturalne specyfiki lecz ingerują w nasz organizm oraz mogą nas psychicznie uzależnić.

  • Łosoś, Tuńczyk, makrela, sardynki

Poza tym ze ryby są po prostu zdrowe to wymienione wyżej stanowią doskonale źródło witaminy B6. Witamina B6 odpowiada prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego co nie jest bez znaczenia dla naszego snu. Co więcej niedobór witaminy B6 powoduje bezsenność.

  • Banany

Nie od dziś wiadomo ze banany są doskonałym źródłem potasu. Potas odgrywa istotna role w gospodarce wodno-elektrolitowej w naszym organizmie. Dzięki czemu redukujemy możliwość wystąpienia skurczu mięśni które mogą utrudniać nam zaśniecie. Ponadto potas pomoże Ci utrzymać równowagę Kwasowo zasadowa co zapobiegnie zgadze która może się nasilić przed snem. Banany są tez źródłem tryptofanu. Ten aminokwas bierze udział w wytwarzaniu melatoniny a wiec hormonu snu.

  • Orzechy włoskie

Zjedz kilka orzechów dziennie.  Pozytywnie wpłynie to na działanie mózgu oraz układu nerwowego. Orzechy są też naturalnym źródłem melatoniny dzięki czemu polepszymy jakość snu. Garść orzechów zmniejszy uczucie głodu dzięki czemu nie będziesz w nocy myślał o jedzeniu.

Co jeść aby lepiej sypiać ? Na pewno wyżej wymieniona żywność pozwoli Ci się cieszyć zdrowym długim snem.  Uzupełnisz swoje zapotrzebowania na witaminy i mikroelementy odpowiedzialne za zdrowy sen.

About the author

Nocny-Marek

View all posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *