Jak się wyspać

Jak się wyspać ?

Na bezsenność wpływ ma wiele czynników aby się w końcu wyspać należy je poznać i odpowiednio przeciwdziałać. Oto kilka porad które sprawią że obudzisz się wypoczęty i wyspany.
  • stres

Pogoń za pieniędzmi, problemy finansowe, zawód miłosny czy ważny egzamin to wszystko może u wielu z nas powodować bezsenność. W takiej sytuacji najważniejsze byś już na kilka godzin przed położeniem się spać zacząć się relaksować ulubionymi zajęciami. Postaraj się w miarę możliwości nie myśleć już o problemach. Wiem nie jest to łatwe ale wieczorem, czy późno w nocy najczęściej nie masz już na zaistniała sytuacje żadnego wpływu. Dlatego nie warto w tych godzinach o tym myśleć i się przejmować. Więcej zyskamy gdy stawimy czoła problemom za dnia w pełni wyspani.
Gdy już zaczniesz zasypiać a niespokojne myśli nie pozawalają Ci zasnąć najlepiej zacznij intensywnie myśleć na inny przyjemny temat np o ostatnio czytanej książce. Odwróci to Twoją uwagę od stresujących myśli i  po pewnym czasie pozwoli Ci w końcu zasnąć.

  •  SMARTFONY i komputery

Wielu moich znajomych jak i czasami ja, chodzi późno spać ze względu na nawyk przeglądania Internetu, najczęściej portali społecznościowych. Czasami też po prostu oddajemy się elektronicznej rozrywce. Najlepszym na to sposobem jest po prostu ustalenie sobie godziny po której będziemy offline. Warto też zadbać o przygotowanie dobrej książki do  poduszki.

  •  higiena snu

Musisz zapewnić sobie wygodne czyste miejsce do spania, zwróć uwagę na materac czy nie jest za bardzo zużyty oraz zbyt miękki. Materac powinien być dopasowany do twojej wagi. Pomieszczenie w którym śpisz powinno być względnie ciemne i dobrze przewietrzone, dlatego przed snem otworz okno. Postaraj się też w miarę możliwości wyeliminować wszelkie hałasy z zewnątrz. Nie objadaj się tuż przed snem. Zrelaksuj się weź ciepłą kąpiel, poczytaj książkę, unikaj elektroniki. Nie podejmuj się dużego wysiłku fizycznego tuż przed snem. Zadbaj o planowaną ilość snu od 6 do 8 godzin oraz porę o której idziesz spać, najlepiej o zmroku a wstawaj o świcie zgodnie z zegarem biologicznym.

  •  napoje energetyczne, alkohol

O ile napoje energetyczne mogą za dnia dostarczać duże dawki energii, to poprzez kofeinę i inne składniki utrudniają nam zasypanie i pogarszają jakość snu, powodują bezsenność. Alkohol również nas pobudza i nie sprzyja zasypianiu. Warto też nadmienić że przyjmowany w postaci piwa jest moczopędny co utrudni zaśniecie lub spowoduje że się wybudzimy by oddać mocz. Napoje alkoholowe powodują odwodnienie przez co znacząco pogorszymy jakość snu. Aby uniknąć wpływu tych substancji na nasz sen warto wyeliminować napoje energetyczne i alkohol ze swojej diety na co najmniej 3 godziny przed snem.

  • Zgaga

Zgaga często jest powodem który wręcz uniemożliwia nam zaśniecie. To nieprzyjemne palenie w przełyku zna chyba każdy kto się spotkał z tym problemem. Refluks nasila się często gdy idziemy spać. Jest to spowodowane poziomą pozycją naszego ciała dlatego warto podnieść poduszkę nieco wyżej.  Uniesiona pozycja sprawi że soki żołądkowe nie będą napływać do naszego przełyku. Dobrym też pomysłem z uwagi na budowę naszego przewodu pokarmowego jest zasypianie na lewym boku. Zjedz wcześnie kolację na minimum 2 godziny przed sem oraz zadbaj aby nie była zbyt obfita. Unikaj słonych przekąsek, czekolady, tłustych oraz smażonych potraw. Nie popijaj też sokiem owocowym oraz napojami gazowanymi.

Bezsenność może też powodować wiele innych czynników np. zdrowotnych gdzie zalecana jest wizyta u specjalisty. Mam nadzieję że tych kilka porad odnośnie bezsenności pokrótce odpowiedziało na Twoje pytanie, jak się wyspać. Jeśli chcesz uzyskać więcej skutecznych metod oraz ciekawych porad czytaj dalej.

About the author

Nocny-Marek

View all posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *